FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

25 August 2009

Menu Berbuka Hari Ketiga @ Rumah Sendiri

menu aku berbuka hari ketiga semalam...aku beli kat paramm jer...hubby kata beli makanan kat PARAM je...so ok la...aku beli nasik kerabu [untuk aku], nasi goreng apa ntah namanya [untuk mr. hubby], bubur lambuk [eiman punya, leh share ngan elham sekali tu] pastu beli kuih vadei...kat PARAM tu eiman beria mintak air oren...[macam la poser...ihiks~!]

dalam hati berkira-kira nk tambah 1 lauk je karang kat rumah dan goreng pau goreng frozen aje...so ini lah hasilnyaaaa...tadaaaaaaa...ececececece...



neh menu campak-campak je...mr. hubby kata sedappppppp...
sekarang dah jadi pebret dia dahh...ihihihihihihi...
nak tahu resepi? aku share je la ngan korang, even korang sudi ke tak sudi nak cuba...wakakakakaka

RESEPI AYAM GORENG CILI KERING

bahan-bahan
beberapa ketul bahagian ayam
2 ulas bawang putih - hiris nipis
3 ulas bawang merah - hiris nipis
halia - hiris nipis
10 biji cili kering - gunting/potong pendek kira-kira 2 inci
5 sudu besar kicap cair
5 sudu besar kicap manis
2 sudu besar sos tiram
sedikit air
tepung jagung - bancuh dengan sedikit air
tomato - dipotong baji [bubuh jika suka]

cara
gorengkan ayam setengah masak
kemudian tumiskan bahan yang dihiris nipis
masukkan ayam yang telah digoreng, masukkan kicap cair, kicap manis & sos tiram
kacau rata, masukkan air dan tepung jagung yang telah dibancuh
masukkan tomato
siap dihidang...




selain tu, menu aku buka pose neh




pau goreng fozen je...pastu kuih tu vadei ke apa namanya beli kat PARAM lorr...ihihihihihi...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...