FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

28 September 2009

Sup Ikan Merah Yang Berposing Maut


waaaaa...tajuk tak hengattttt~!!!

actually hari neh memang aku bermalas-malasan beserta sakit-sakit badan [alasaaaannnn~!!!]

so aku cakap kat mr. hubby aku just nak masak sup ikan merah je, kasik segar badan...hambekkk ko...memanggg aku masak itu sesajer, tanak nasik, buat sup ikan merah jer...buh la buah tomato, kentang dengan carot...dengan elham pun sekali harung boleh makan...waaaaa, memanggg tahap kronik neh tahap kemalasan yang melanda diri aku neh...tapi bila makan panas-panas, kena lak cili kicap...perghhh~!
[aduiiii, dah macam angkut bakul pulak...hahahahahahaha...]

::so ini lah dia posing maut sup ikan merah aku...hahahahaha~!!!


RESEPI SUP IKAN MERAH VERSI ELISE [vavavavavava...sungguh angkat bakul~!]

bahan-bahan
potong ikan merah [dapat bahagian kepala lagikkk masyukkk]
*bawang merah - dimayang
*bawang putih - dititik
*halia - mayang halus
*2 biji buah pelaga
*bunga lawang
*kulit kayu manis
*2 sudu kecil serbuk lada hitam/putih
sedikit minyak - untuk menumis
*garam
daun sup
lobak - dipotong bulat
kentang - dipotong baji
tomato - potong 4
air secukupnya

cara-cara
panaskan minyak
tumis bahan-bahan yang bertanda [*] sehingga naik bau
masukkan potongan ikan, gaul mesra seketika
tambahkan air, masukkan kentang dan lobak
tutup seketika periuk sehingga ikan masak
masukkan tomato dan daun sup
sedia dihidang


sonanggg jo kan? hahahaha, tu lah sup ikan versi aku...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...