FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

15 October 2009

Air Kelapa + Kurma = Petua Sembuhkan Demam





air kelapa

+


kurma


petua neh aku dapat dari 'bakal adik ipar' aku...memula aku cam caya tak caya jugak...tapi tak cuba tak tahu kan? so last week kan aku gi telok batik nun [family day office aku]

elham mase neh memangg tak berapa sihat sangat lagik, memang agak panasla suhu badan dia...punya la aku risau...antara anak dan menjayakan family day jabatan...memanggggg kira aku berbelah bagi jugak masa tu...ndak pergi ke takk...ndak pergi ke tak....mase pergi tu, aku siap bekal ubat dia apa semua...pastu sebelum pergi tu mak aku dah siap-siap pesan bawak kurma sikit, then nanti dalam perjalanan beli air kelapa je sebab jalan nak menghala ke teluk batik tu memanggg ramaiii orang dok berjual air kelapa neh...so dalam perjalanan ke sana sempat la singgah membeli air kelapa tu [benarnya, bukan takat beli air kelapa je, siap makan laksa la, pisang goreng laaa...hahahahahahaha~!]

berbalik pada petua tadi...caranya adalah; campur kan air kelapa tu dengan beberapa bijik kurma...gaul-gaul dan biarkan kembang kejap then boleh la diminum dengan lazatnyaaaa...aku sudukan jugak beberapa kali ke mulut elham...waaaaaaahh, kemainnn lagik suka dia...pastu aku masukkan jugak sikit dalam botol elham...

resultnya, dinner mase family day aku tu aku tengok suhu badan elham memanggggg  dah turun...suhu normal...batuk pun kurang...alhamdulillaaahhh...syukurrr sangattt aku...padahal sebelum tu dia asyik la on off demamnyaaa...syukurrr sekali lagik...




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...