FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

27 October 2009

Al-Wadud~!




ari neh aku nak bercerita pasal salah satu nama Allah yang patut kita semua amalkan...

AL-WADUD
makna bagi salah satu nama Allah ini ialah:~

Yang Maha Penyayang

Ia menyayangi mereka yang berbuat baik dan akan menganugerahkan belas kasihan-Nya kelak.

=============

kisahnya salah seorang ustaz kat ofis aku pesan, kalau menyediakan makanan untuk keluarga, amalkan la baca Ya Wadud, Ya Wadud, Ya Wadud pada makanan yang disediakan untuk keluarga...tapi dia tak mahu cerita lanjut, dia kata info yang lain, cari sendiri apa maknanya, apa bagusnya amalkan baca salah satu nama Allah pada makanan yang dihidang...

so bila aku refer pada buku kecil "99 Nama Allah" yang ada kat ofis aku neh, keterangan lanjutnya adalah seperti berikut:-

"Andainya dua orang bergaduh, sementara seorang daripadanya menyebut NamaNya seribu [1,000] kali di atas makanan yang telah tersedia dan dimakan pula oleh temannya itu, insyaAllah pertikaian antara mereka akan selesai."

sekarang neh aku berazam untuk amalkan menyebut salah satu nama Allah neh dalam menyediakan makanan untuk santapan keluarga aku...semuga usaha dan impian aku untuk membina keluarga yang bahagia dan harmoni akan tercapai, ameen...dan aku amat sangat nak share dengan kamu dan kamu semua supaya kita semua sentiasa dilimpahi dengan rasa kasih sayang...insyaAllah...



wallahua'lam...



2 comments:

Tika said...

oh al wadud pun boleh ya?? akak ingat ar rahim dan ar rahman jer...hehe...

Bebaru ni pun boss akak ajor, kalau rasa nak tergaduh/marah/terkecik hati dengan orang... bebanyak zikir ar rahim..ar rahim...

Hanya yang terbaik datang dari Allah kan...

:: elise :: said...

kak tika

sebut ya wadud, ya wadud neh memang di baca pada makanan kak...neh apa yang ustat tu ajar la...wallahua'lam

apa pun neh usaha kita mengharmonikan keluarga atau hubungan kita dengan orang sekeliling...hehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...