FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

02 November 2009

Fatwa Tentang Merokok





entry kali neh ada kaitannya dengan permintaan kak tika pasal fatwa pengharaman rokok neh...

FATWA TENTANG MEROKOK ni benarnya dah dikeluarkan sejak tahun 1995 lagi...kira dah sangatttt basi untuk dilihat, didengar, diketahui dan sebagainya...tapi kes dan bilangan perokok semakin tinggi dan tinggi hari demi hari...biasalah, ada yang sedar; ada jugak yang tak sedar-sedar; dan ada jugak kes yang dah sedar, tapi tak boleh nak berhenti kan? dan itulah dinamakan ketagihan...

aku tammo cerita pasal masalah kesihatan sebab rokok ke, kesan ke merokok pada orang sekeliling ke, apa ke...[sebabnya sekarang pun kat kotak rokok dah letak gambar yang bagi aku sangatttt la scary untuk dilihat] tapi aku nak share dengan kamu, dan kamu, dan kamu semua tentang kaedah yang boleh kamu gunakan untuk menghilangkan ketagihan...

so kalau ada yang serius nak berhenti merokok, mungkin boleh tengok alternatif yang ada di laman sesawang ini http://www.ipislam.edu.my/ yang mana artikel mengenai alternatif herba untuk berhenti merokok ini boleh membantu para perokok tegar yang memanggg gigih dan berusaha untuk berhenti merokok. ini salah satu kaedah la...tapi apa pun bagi aku keazaman perokok neh sangat-sangat perlu bagi menghapuskan ketagihan merokok neh...aku tau bukan senang kan...tapi BERUSAHALAH~!

ulpss~! satu lagik, aku bukan pengedar kepada produk ini...kalau nak dapatkan produk ini kena lah tengok dan baca artikel tersebut okeh...



oleh itu

2 comments:

Tika said...

yezzzaaa...sayang elise haha..

:: elise :: said...

kak tika
as u wish...tapi lis tatau la menepati kriteria ke idak...

;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...