FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

20 January 2010

Buah Nam Nam




sapa pernah makan buah nam nam?
bukan enam jahanam okeh
itu cerita tan sri p. ramlee...

hik hik hik

kalau korang nak tahu...

buah neh menjadi favourite aku
dan yang klasiknya
buah neh yang aku pernah jumpa cuma kat rumah nenek aku sahaja

uiishhhh...dari kecik lagikkk buah neh menjadi rebutan
bukan dikalangan adik beradik je, sepupu sepapat la kiranya...
hahahahaha...
dulu-dulu asal balik kampung nenek je
antara perkara terawal yang dilakukan adalah mencari buah neh
pokok neh memanggg tinggiii dan besarrrr
tapi buahnya berbuah di perdu pokok
so senangggg je la nak petik...

dari segi rasa
rasa buah neh masam-masam
sebenarnya memanggggg masam
tapi masam dia tu, pergghhhh, memangggg settaaapppp...

dulu-dulu masa kecik aku makan cicah ngan garam je...
tak pun dengan kicap
hahahahahahaha
nikmatttt weh~!!!

sekarang neh kalau aku nak makan
aku cicah ngan serbuk asam boi tu [ala slalu orang cicah dengan jambu batu tuuuuuu]
setttapppppp... [ala sekarang neh pun, kalau time takde serbuk asam boi tu aku cicah gak ngan garam...hahahahaha]

tapi kekadang bila aku makan buah neh
aku teringat kat arwah atuk aku, rasa nak menitik air mata
[al~fatihah untuk arwah atuk kesayangan aku : haji hassan @ taib bin alwi;
semuga rohnya dicucuri rahmat dan berada di dalam golongan orang yang beriman...ameen~!]
kalau bukan kerana jasa beliau bersusah payah tanam pokok neh
tak merasa aku makan buah neh

dulu-dulu masa aku kecik-kecik, aku teringat arwah pernah cakap kat aku
dia tanam pokok buah-buahan neh untuk anak cucu dia
huhuhuhuhuhu...
sekarang neh kalau aku balik kampung nenek
memanggg buah-buahan hasil tanaman yang arwah atuk tanam
menjadi habuan anak cucu cicit dia
terima kasih atuk...






p.s; kekadang aku rinduuuu ngan arwah atuk
rasa tak puas bermanja ngan beliau...
uhuhuhuhuhu...
sayanggggg atuk~!!!

2 comments:

JiEjAh_DeEn said...

uikkkkkk dulu² pernah mkn , zaman kanak².
sekarang mcm dah berpuluh tahun x pernah jumpa
huhuhuhu sedapnyaaaa , teringat rasa dia yg masam² lemak tuh :-D

:: elise :: said...

kak jah
ye lah kak...memangg payah nk jumpa buah neh
kali neh pun sebab nenek lis datang sini bawakkan buah neh skek, dapat la merasa...apesal la buah neh tak komersil ye cam manggis ke, rambutan ke...uhuhuhuhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...