FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

25 January 2010

Siput Sedut Masak Lemak & Udang Gertak Goreng

balik kampung? yahoOOoo...
hahahahahaha...

awal-awal aku dah aimed nak makan masak lemak siput sedut mak...
huhuhuhuhuhu...
sedappppp
yang paling besh part menyedut la...
srooOOott...srooOOottt...
sakan menyedut nak kasik isi siput tu kuar
kadang tu sampai rase nak putus napas, idakkkk jugak mau kuar isi sipot tu...
hahahahahaha
yang kelakar, siap menyedut untuk eiman punya sekali
hahahahahaha...
ye la, budak kecik, idak reti nak menyedut lagik kan...
mujur elham tak boleh makan lagik
kalau tak sakannnn nak sedut isi sipot bagi anak-anak makan...









lagi satu...
makanan yang aku suka gilerrrrr...
udang gertak goreng
ada orang panggil udang neh udang lipan
yang aku tau orang panggil udang gertak tu sebab dalam javanese gertak = jambatan
kan rupa kulitnya umpama jambatan...
kalau yang panggil tu udang lipan
mebi sebab bentuk dia macam lipan kut
tapi aku biasa panggil udang gertak jer...

rasa dia?
perggghhh~!!! sodapppp...
sapa yang tak pernah makan
bagi aku rase dia tu
amat lemakkkkkk berkrim gitukkk...
hahahahahaha...

bagi aku la kan...
antara udang neh ngan ketam, aku lagikk suka makan udang neh
memanggg sedappp...
aku suka goeng je
ala goreng bodo
buh garam+kunyit
gaul rata gorenggggg...siappp...
tapi minyak tu tak perlu penuh sangat sekuali pun tak apa
tak perlu nak deep fry omputehnya kata...
ada orang kata tak reti makan la, itu la ini la...
bagi aku memanggg rugi besar
nikmat Allah dah bagi tammo makan lak...
hahahahahaha...
ye la at least cuba dulu
jangan judge by it's cover dah jatuhkan hukum
'owwhh, saya tak makan udang tu, geli laaa...'
'eeii, rupa dia macam apa jer...'

helllooOOo...kalau tammo makan, tak yah la nak kata itu ini kan
tammo makan, senyap-senyap udah...

tapi bagi aku, lantakk la orang tammo makan ke apa ke
yang aku tau, aku suka makan...
hahahahahahaha...
bagus jugak kalau ramai yang reti makan
so permintaan jadi kurang, harga pun jadi murah
[betui dak teori aku neh...maklum le bukan pakar ekonomi...]
boleh la aku borong sakan ye dak...
hik hik hik






p.s.; aku suka balik kampung
sebab kat kampung aku boleh cari seafood yang murah, dan jarang-jarang boleh jumpa tempat laen
yummmyyy~!
\(^_^)/

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...