FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

18 February 2010

Mee Hailam Seafood




resepi mee hailam yang aku buat neh versi abah aku taw
sebab abah aku neh tere masak, aku neh anak pomfuan dia pong kalah...
wakakakaka
so disebabkan sekarang neh jarangggggggggggg-jaranggggggggggg ya amat merasa masakan abah
terpaksa la aku masak sendirik bagi ilang kempunan
dulu-dulu asal tinginnnn je order kat abah suh buatkan...
[missed that moment~!]

ye la dulu-dulu aku kan duduk ngan mak + abah...
so leh la nak manja-manja cam tu kan
la neh nak tak nak, kena la masak sendiri layan anak tekak yang mengidam
hahahahahahaha

korang ada rasa ke nak terai resepi abah aku neh?
kut la korang pong kempunan nak rase mee hailam versi abah aku neh
korang salin je la resepi kat bawah neh dan terai sendiri bagi ilang kempunan anak tekak korang tuh
wakakakakaka...

MEE HAILAM SEAFOOD VERSI ABAH ELISE
[wakakakakaka...tajuk poyos~!]
=========================================

bahan-bahan

mee - dicelur sebentar dan ketepikan seketika

bawang merah - dimayang
bawang putih - dimayang
halia - dititik
serbuk lada hitam - 2 sudu kecil
lobak
cauliflower
sawi
fishcake
fishball
udang - sukati nak letak baper ekor pun
sotong
telor - 2 biji
air - sesedang dan secukupnya
minyak - untuk menumis


cara-cara

panaskan minyak untuk menumis bawang merah, bawang putih, halia dan serbuk lada hitam sehingga naik bau

masukkan lobak, cauliflower, fishcake dan fishball; kacau sebentar

masukkan kicap, sos tiram dan sedikit air

masukkan sawi, sotong dan udang

masukkan telur dan matikan api


boleh la menikmati mee hailam...senang aje kan? hahahahahaha


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...