FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

21 April 2010

Pucuk Ubi Masak Sardin


koranggg pernah makan tak pucuk ubi masak sardin neh?
sedappppppppp woOOOoo...
cakap mesjid neh
hik hik hik
harusss la ai puji masakan emak ai yang sangattttttt sedap sampai menjilat jari tu kan

tapi tak pe
kalau korang tak pernah makan
korang buleh terai sendiri kat rumah
mana tahu kut ada yang asik makan pucuk ubi masak lemakkk je
apa kata korang terai resepi neh

resepi dia?
ala tu korang dun wori...

neh ai tepek sekali resepi dia
alahh senang sangattt taw sampai sebenarnya ai pun malu nak tepek resepi neh
miahahahahaha
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-

RESEPI PUCUK UBI MASAK SARDIN
bahan-bahan

* 1 ikat pucuk ubi
* 1 tin sardin cap ayam [sebarang cap pun tak apa]
* 3 ulas bawang merah
* 2 ulas bawang putih
* cili padi [ikut suka korang]
* garam secukup rasa
* minyak [ untuk menumis]
* air [sikit je]

cara-cara

* tumbuk lumat bawang merah + bawang putih + cili padi
* tumis bahan yang telah ditumbuk tadi dengan minyak
* setelah naik bau, masukkan pucuk ubi, kacau rata dan masukkan sardin
* masukkan garam + air dan masak sehingga pucuk ubi benar-benar layu
* angkat dan boleh la dinikmati dengan nasi puteh






p.s: wennnduuuu masakan emak + abah

1 comments:

eRyn Kerinna said...

waa..cakap mesjid nih.. tgk tajuk jek dah tahu sedap... wajib teraiiii...

lauk kicap suan apa nama yu tuh pon i kerap buat tawww... cakap masjid mmg dappp..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...