FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

17 August 2010

Supper = Suffer



sapa yang suka supper?
sila hangkat kibod?
sapa yang suka suffer?
sila letak jari antu ada pada papan kekunci urup Y
wakakakaka
ai tahu tak sapa yang suka suka volunteer nak menderita kan?
yang atas tu saja melawak santai pada bulan ramadhan
kalau uols rasa tak lawak tak apa...
ai pun tak paksa uols gelak
ehehehehe


 
okeh berbalik pada kisah supper is suffer itu
kisahnya supper memang lambat laun akan membuatkan bodi kita menjadi suffer
kerana sepatutnya bodi berada pada mode berehat ketika kita tido
namun, kalau pewot sudah disumbat dengan makanan
sure la perot terpaksa bekerja keras untuk menghadam kan makanan
yang sepatutnya ketika itu perot berada di dalam keadaan berehat
naper ai cerita pasal supper lak kan?
padahal ai pun slalu gak amik makanan pada lewat malam
tapi ai rasa-rasa lepas neh amalan supper neh ai akan tinggalkan
ai sayangkan bodi ai
insyaAllah, harap-harap ai berjaya...
ehehehehehehe
bukan apa sempena ramadhan neh
ai nak jugak lah selit tazkirah pasal puasa
keh keh keh...bajet ostazah la kan
bukan apa
ai tahu ada sesetangah maknosia neh
tak boleh nak bangun pagi untuk bersahur
kekadang ai pun macam tu *sigh~*
pasang jam kuat cemana pun tak leh nak terjaga
so ada yang amik alternatif makan kenyang-kenyang pada lewat malam
sebelum masuk tido [supper]
oOooo itu adalah amalan yang tidak digalakkan ye tuan tuan dan puan puan
malah kalau boleh di elakkan

lagi pula, puasa umat Islam dan puasa anutan fahaman agama lain
yang membezakannya adalah amalan bersahur

oleh itu
ecececececece
mari lah kita sama-sama mengamalkan sunnah Nabi SAW ini
kita bangun pagi dengan niat nak bersahur umpama sunnah Nabi SAW pun
kita udah dapat pahala
jadi marilah kita sama-sama merebut peluang ini
yang datangnya cuma pada bulan ramadhan
wallahu'alam
sekian tazkirah ari neh
yang baik itu datangnya dari Allah SWT
yang buruk itu datangnya dari kelemahan ai sendiri




















nota kaki:
kalau ada yang nak menambah info pada tazkirah ini
sila tinggalkan pesan pada ruang komen ye
terima kasih
(^_^)


 



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...