FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

25 December 2010

Siew Pak Choy With Oyster




disebabkan entry siakap tu ai buat spesel
entry ini ai buat spesel jugak

ini adalah resepi ketik jari jer orang kata
bezanya ndak buat ngan tak ndak buat je
hahahahaha
ai dah lamaaaaaaa tak buat masakan neh
huhuhuhuhu

so ai share je lah resepi neh kat sini
ai kan baik ati
ilmu yang baik patut diwar-warkan
tak gitu
hahahahahaha


bahan-bahan
2 pokok siew pak choy
3 ulas bawang putih
sos tiram
tepung jagung
sedikit air
sedikit minyak


cara-cara
siew pak choy - dicelur terus tanpa di potong terlebih dahulu
selepas celur
potong di bahagian bawah
dan atur di pinggan ikut suka
kali neh ai saja pilih gaya ini untuk siew pak choy ai
miahahahaha
ok melalut
sambung lagi...

di dalam kuali panaskan sedikit minyak
gorengkan bawang putih sehingga keperangan
dan naik bau
masukkan sos tiram dan air
kacau rata
masukkan tepung jagung untuk pekatkan kuah
tuang di atas siew pak choy yang telah di susun di atas pinggan
sedia untuk dinikmati

sekian
terima kasih









nota kaki:
kalau ai hari-hari rajin macam neh
sure bahagieee je kan rasenya
hahahahaha


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...