FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

04 January 2011

Tauhu Sumbat MarbelossoOo!




neh resepi mudah tapi malassssss nak buat
sapa yang setuju ngan ai sile angkat kening
hik hik hik
ntah kenapa ai slalu prefer beli dari buat
padahal nak buat pun senang bangat
hehehehehe

tapi sebab terlebey gedix berjaya membuatnya pada kali pertama
hahahaha
ayat bangga giler tuh
ai tepek je la resepinya
hahahahahaaha 
mana lah tahu, kut-kut ada yang tatau
hehehehehe



bahan-bahan yang digunakan

tauhu keras
carrot - sagat/mayang halus/potong panjang
timun - sagat/mayang halus/potong panjang
taugeh - celur
minyak - untuk menggoreng

cara-cara membikinnya

gorengkan tauhu
apabila sudah masak potong 2 berbentuk segitiga
potong tauhu dibahagian tengah
sumbatkan carrot, timun dan taugeh
siap dihidang bersama sos




 ada banyak versi nak buatkan sos tauhu sumbat neh
yang pertama tak perlu masak, hanya beli...hahahaha
uols boleh je guna sos cicah kopok lekor 
yang uols beli dari kelate/ganu nuuuu
 sedappp juger

versi kedua mudah juga
tapi perlu masak la skek
hanya perlu bawang puteh + sos cili + sedikit minyak masak + air
 bawang puteh tu uols tumbuk/ketuk skek
 pastu gorengkan hingga naik bau
masukkan sos cili kacau rata
masukkan air
then uols perasakan la sendiri nak tambah garam/gula

easy je kan...


so boleh la korang nikmati tauhu sumbat yang enak dan sedap
lagiii marbelessoOo!






















0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...