FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

31 January 2011

Tomyam Lemak Bersantan



pagi-pagi suda mau cerita pasal makan dan makanan
first time try
dan sedap pulak tuh
hahahahaha
jangan ingat ai masuk bakul angkat sendiri
ai mean
ai tak pernah try masak tom yam letak santan bagai
dan ai rasa macam pelik - at first
tapi gigih juga mau mencoba
sebab ai mahu rasa sendiri
lepas tu baru la boleh kata
boleh masuk/tak masuk tekak ai ngan tom yam lemak bersantan neh
tammo la jatuh hukum sebelum mencobanya

so ai pun try
dan rasenya memang unik
sedap
dan boleh buat lagik len kali!

resepinya mudah
sebab ai guna yang instant je

bahan-bahan
2 sudu pes tom yam
lengkuas
serai
bawang besar belah 4
bawang putih
ayam
dan apa-apa jua bahan yang sesuai letak kat tom yam
[tomato/cendawan/brokoli etc...etc...]
daun ketumbar
santan
air

cara-cara
air + pes tom yam + lengkuas + bawang besar + bawang putih + serai
rebus sehingga empuk
masukkan bahan-bahan yang uols rasa nak bubuh dalam tom yam
[ai letak crab stick/balls - neh utk anak-anak]
agak-agak dah layu semua bahan
masukkan santan + daun ketumbar
didihkan perasakan dengan garam
boleh makan panas-panas ngan nasi
memanggggg terangkat!














0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...