FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

29 March 2012

Saya Sepasang Kasut Sekolah

tingat tajuk karangan dulu dulu waktu sekolah

saya sebatang pen la, saya sehelai tikar la...

dan sebab nak amik feel dulu dulu

mari kita buat tajuk begitu

padahal idea amat kontang untuk memberi tajuk

but dun wori

kisahnya masih relevan

dan fokusnya memang mengenai sepasang kasut sekolah


dulu dulu masa ai sekolah

abah cuma mampu menyediakan sepasang kasut sekolah jer

itu lah yang ai pakai pagi dan petang

baik ke sekolah kebangsaan mau pun sekolah agama

duduk kat kampung kena pakai berhati hati

takut sangat kasut kotor

kotor kena kecak tanah, kena debu tanah

ishhhhh macam macam la...

pendek kata klau kasut sekolah kotor

boleh glemer nama kena catit dek pengawas

tingat lagi taktik ai dengan kawan kawan

kalau kotor je kasut sekolah

kapur tulis cikgu la yang jadi mangsa

hihihihi

kontot kapur tulis tidak mengapa

yang penting kasut menten putih dan berseri gitewww

begitu berhati hati jaga kasut sekolah yang nak dipakai sepanjang tahun

selain takut kotor

takut juga cepat lusuh dan koyak


tapi bezanya anak zaman kini

eiman punya dua pasang kasut

hasil survey di kalangan rakan rakan

memang itu minimanya

dan jarang kedengaran yang hanya menyediakan sepasang kasut sekolah sahaja

ada juga yang menyediakan 3-5 pasang kasut sekolah

mewahnyaaaaaa kata ai dalam ati sambil terkedu!


itu bukan juga main point yang mahu cerita

tapi pasal kasut eiman

yang baru memulakan sesi persekolahan tahun 2012

sudah menunjukkan ciri ciri lusuh dan koyak

huwaaaaaaaa...padahal dah dua pasang tu berganti ganti pakainya

ntah sebab kualiti material atau memang kasut tu jahanam dikerjakan dek eiman

kikikikikikiki

hurmmmmm, mmg tere la abang eiman ni

tiga bulan sekolah dah dua pasang kasut...


dediiiiiii, jom beli kasut baru abang eiman!

huhuhuhhuh


Published with Blogger-droid v2.0.4

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...