FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

11 May 2012

Cerita Handphone Ai







alang-alang udah bercerita pasal henpon
ai pun nak buat kronologi cerita henpon yang pernah ai miliki
wahhhhh, MILIKI gitu...
ayat tak menahan sungguh

ai start pakai henpon sendiri adalah di jaman 2001
owhhh sedey kan bunyiknya
yer la nak wat cemana
ai is semekin time tu
[hahahaha, macam kan kaya raya pulak sekarang ni
namun begitu, tak kaya tapi alhamdulillah dengan apa yang dimiliki ari ni]
henpon pun boleh tahan mahalnya
bukan macam sekarang
tak sampai RM100 pun ada
cuma tinggal berselera besar atau kecil ajer lah
dan nak yang berfungsi macam mana



ini model henpon pertama ai pernah ada
henpon jenama ericson model T10
tu pun beli sekenhen jer
huhuhuhuhuhu
tapi masa tu ai ingat lagi
orang suka pakai kaler yang transparent
nampak segala wayar, skru, bateri etc, etc kat dalam
hahahahahahaha
time tu tukar-tukar housing henpon adalah sangat 'in' okeh!



ini henpon kedua yang ai beli
jenama nokia model 3315
perghhhh, bangga rasa dapat beli henpon sendiri yang BARU
yesss baru, bukan lagik sekenhen
yang ni ai beli tak silap tahun 2002




henpon ni pulak
masa tu mr. tunang yang hadiahkan 
[sekarang ni mr. tunang tu dah ubah jadi mr. hubby la yer...kikikikiki]
wahhhhh
masa ni maju la skek sebab upgrade ke henpon yang kaler-kaler
siap camera sekali
kira canggih sangat la time tu
masih kekal dengan jenama nokia model 3200
ai ingat lagi time nak membeli henpon ni
satu petang tu dia ajak ai gi kedai henpon
ai ingat beliau yang nak tukar henpon
tapi bila bayar, setting semua sekali
dia amik simcard ai dan masukkan lam henpon ni
dia kata dia hadiahkan untuk ai
yabeda beduuuuu
sonok uols
berbunga bunga cinta ati ai mendapat henpon baru



pastu bila mr. hubby beli henpon baru
ai amik la henpon lama beliau
nokia juga model N70
dulu kira ngetop la pakai jenama nokia N series ni
lama jugak ai pakai


pastu bila mr. hubby upgrade lagik henpon beliau
ai amik henpon lama dia
nokia juga model n82
ai suka ngan model ni
gambar sangat sharp
veri the puas ati ngan quality cameranya
tapi sayang
dah slalu jatuh kena ketuk ngan anak-anak
skrin dalam dia hitam dan pecah
veri the sad!



oleh kerana alasan sangat kukuh
jadinya ai pun beli sendiri henpon ini
ai beli awal tahun 2011
nokia model N8
walaupun masa tu jenama iphone, blackberry dan samsung menguasai pasaran
agaknya boleh angkat dah ai ni model dan duta jenama nokia
loyal gitu
wahhhhhh
ai suka henpon ni sebab quality gambar
itu ajer, full stop
sebab ramai kekawan ai yang tanya apesal la ai amik model ni
so tayah la ai nak hangkut bermacam jenis gadjet
kalau setakat nak amik gambar anak-anak jer pun kan




henpon di bawah jenama samsung model corby II ni pulak 
mr. hubby yang hadiahkan
tadak la sempena apa pun
dah dia nak bagi
ai amik jer la
yang best pasal beserta line telepon sekali
owhhh i lap u lah mr. hubby
sayang kamu ketat ketat
eh?
=)





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...