FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

27 November 2012

Nasi Goreng Petai

lagi lagi cerita pasal petai, nak buat macam mana...petai banyak kat rumah ni...terkejut jugak bila mr. hubby kata teringin nak makan nasi goreng petai tu awalnya...tapi ai suka jer nak buat, berbesar hati nak masakkan dia nasi goreng petai...ada geng makan petai sama sama...tak la ai sorang je yang makan kan...so hasilnya mr. hubby kata sedapppppppppppppp sangat sampai makan bertambah tambah nasi...fuhhhhhhhh, tak sesia masakkan kalau ada yang suka dan makan bertambah tambah, licin sehingga butiran nasi yang terakhir!

ai masak simple jer nasi goreng petai ni, apa bahan yang ada kasik campur...yang penting kena ada petai baru la jadi nasi goreng petai!

okeh ni resepi nasi goreng petai versi ai...ia juga mungkin berubah di lain masa mengikut bahan yang sedia ada :-)

resepi nasi goreng petai
÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷
bahan bahan adalah
bawang merah
bawang putih
nasi putih
petai
isi ayam/udang/sotong atau apa jua bahan yang dirasakan sesuai
kiub ayam
telur
cili padi
garam secukup rasa
minyak untuk menumis

cara cara adalah
tumiskan bawang merah dan putih serta cili padi sehingga naik bau
masukkan isi ayam atau udang atau sotong atau apa jua yang sesuai
masukkan telur, kacau rata dan masukkan kiub ayam
masukkan nasi dan petai
perasakan dengan garam
hidang panas panas

ohhh sedap, lapar pulak membaca resepi sendiri...esok boleh bikin lagi nih nasi goreng petai...ohhh nyumssssss!

Published with Blogger-droid v2.0.8

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...