FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

10 February 2013

Rojak Petis @ Stulang Laut, Johor Baharu!

tengok la punya gumbira muka tuan punya belog bergambar kat lori kecil yang menjual rojak petis tuh bersama tokeynya! walaupun hari hujan, ai redahkan jua demi rojak petis...walaupun punah angan-angan ai nak makan rojak petis sambil mengadap selat tebrau, sambil kaki menguis pasir, sambil merasai bayu petang, itu semua tidak menghalang ai untuk menikmati juadah rojak petis...fuhhhhhh, penangan rojak petis umpamakan ai dah kena sampuk! hebat tak hebat lar penangannya tu kan...

kalau balik JB, ai mesti ajak mr. hubby mengulang kali makan rojak petis petang-petang kat stulang laut...kalau tak singgah, macam kan tak lengkap pulak kepulangan ke JB...haaaaaaa, tu dia penangan rojak petis kat stulang laut tu! rasanya lengkap dengan kawnya! dengan powernya! dengan umphhhnya! haaaaaaa...ada yang meleleh ailio tak bila ai gambarkan macam tu? tapi serius cakap ni, memang sedap...kat tempat lain tak sebest yang kat sini...yang bestnya ai yang kenalkan kat MIL ai rojak petis yang sedap nih...mih mih mih...ai nih bab-bab carik makan memang lajuuu...sekali terkena penangan rojak petis tu, MIL pun dah kena sampuk sama...suka makan rojak petis kat situ...bahahaha...

dalam rojak petis ada buah nanas, sengkuang, timun, ada tauhu juga cakoi...campur lagi kangkung dan taugeh, digaul sebati dengan sos rojak tuh...rasanya manis, pedas, masam sikit sebab ada perahan air limau, tapi tak terlalu kuat rasa masam tu...masin yang seimbang, kiranya secukup rasa la semuanya...cehhhhhh, ai yag tulis, ai sendiri telan ailio berkali-kali! hampeh...

okeh, terpaksa stop sini, kang basah tablet dek ailio ai yang banjir...bahahahaha!

Published with Blogger-droid v2.0.8

6 comments:

Farah Waheda Wahid said...

seriously ai x pernah makan rojak petis dari kecik... dan x pandai nak makan... bolehlah u ajar ai ek makan rojak petis ni?

elise eijal said...

farah waheeda wahid
rojak petis ni tayah ajar pon, masuk mulut, ngap ngap ngap makan...hahahahaha...

ai pun sejak kawen ngan orang johorean baru tahu kewujudan rojak petis nih...ai jamin, sekali u makan, terus kena sampuk macam ai...bahahahahaha

noor liyana said...

tak pernah makan jugak..nie baru dengar..nampak macam sedap..tapi klu pedas saya tak makan..:)

elisa hamin said...

noor liyana
pedas sikit la, tapi tak terlalu pedas...serius ni, kalau makan boleh kena sampuk! duk tingat keenakannya :-)

Hatimi Tahirruddin said...

hmmm mmg nampak menyelerakan tu...huhu

elisa hamin said...

hatimi tahirruddin
rasa sekali pasti nak lagi dan lagi! sedap sangat woooo!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...