FALL IN LOVE WITH MORE FREE TEMPLATES! CLICK HERE TO GET YOUR OWN SMITTEN BLOG DESIGN... »

ADVERTISEMENT

11 June 2013

Puding Roti


yummy! yummy! yummy!


dah lamaaaaaaaaaaaaaaaa tak bikin puding roti, tetiba datang seru! akhirnya jadilah santapan minum petang di hari minggu yang lalu...ikutkan resepi ni mudah jer, tapi kalau penyakit M datang menghinggap...apapuntakbley! hihihihihihihi... tapi bila dah terhidang, mr. hubby dan dan anak-anak suka makan...rasa satu kepuasan yang tersendiri...hehehehe...

meh cekidaut resepi puding roti yang mudah dan ringkas
*kredit - kak tika :-)

 bahan-bahan a
 -------------
 500ml susu segar
8 keping roti putih/sandwich



bahan-bahan b
--------------
4 sudu besar gula halus
2 sudu besar butter
2 biji telor ayam
1 sudu esen vanilla
1 sudu besar tepung jagung
2 sudu besar kismis hitam



bahan-bahan c (sos kastad)
------------------------
1 tin susu cair
2 sudu besar tepung kastad
2 sudu besar gula


cara-cara
---------
- koyakkan roti dan rendam di dalam loyang yang berisi susu selama 30 minit
- kacau dan gaul bahan b dan tuangkan ke dalam loyang
- bakar dalam suhu 180'c selama 30 minit/masak
- gaulkan bahan sos kastad dan masakkan di atas api yang sederhana sebentar
- tuangkan sos di atas puding semasa menghidang



* nota
sos kastad boleh juga di gantikan dengan aiskrim coklat/vanilla dan sebagainya


selamat mencoba!


Published with Blogger-droid v2.0.8

4 comments:

NURSHAKIRA ABDUL HALIM said...

wah sedapnya!

tenku butang said...

aaaaaaaaaaaaaa.. sedapnyaa.. buat pun senag kan.. huk3.. bila lea teman nak dapat oven niii.. aduii..

NM02 said...

aaa.... nak buat jugak laaaaaaa. pakai pemanggang ajaib bleh kan?

elise hamin said...

nurshakira abdul halim
sedap! sedap! sedap... :)


tenku butang
giler senang! nanti dah beli oven sile try yer :)


nm02
ai tak pernah try la...mebi yu leh buat eksperimen? mana tahu menjadi kan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...